صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / مراقبت های لازم بعد از جراحی دست شامل چه مواردی می شود؟
مراقبت بعد از جراحی دست

مراقبت های لازم بعد از جراحی دست شامل چه مواردی می شود؟

مدت زمان بهبودی پس از جراحی دست از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و بستگی به نوع جراحی انجام شده و علت زمینه ای وضعیت دست دارد. علاوه بر این، وضعیت سلامت کلی شما قبل از جراحی نیز می تواند بر بهبودی شما تأثیر بگذارد. بهبودی پس از جراحی دست معمولا چند هفته طول می کشد. برای اطمینان از نتایج بهینه و جلوگیری از عوارضی مانند عفونت یا آسیب مجدد، حتماً دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید. اگر به جراحی دست فکر می کنید یا اگر قرار است جراحی دست انجام دهید، و کنجکاو هستید که دوره نقاهت بعد از جراحی چقدر طول می کشد و چگونه است، در این نوشتار سعی کرده ایم تمام نکاتی را که نیاز است بدانید آورده ایم.

جراحی های رایج دست

متخصصان دست و مچ ما شرایط مختلفی را درمان می کنند. برخی از رایج ترین جراحی هایی که انجام می دهیم عبارتند از:

• جراحی تونل کارپال
  • درمان شکستگی/دررفتگی (در صورت نیاز به جراحی)
  • برداشتن کیست گانگلیونی
  • جراحی انگشت ماشه ای انگشت ماشه ای باعث درد، سفتی و احساس «قفل شدن» می شود که انگشت خود را خم کرده و صاف کنید.
  • جراحی انقباض دوپویترن
  • تعویض مفصل
  • ترمیم تاندون و اعصاب

با این حال، ما می خواهیم به صراحت بگوییم که فقط به این دلیل که با دست خود مشکل دارید، به این معنی نیست که به یک جراح دست نیاز خواهید داشت. ما فقط زمانی عمل می کنیم که گزینه های درمانی غیرجراحی موفقیت آمیز نبوده باشند.

۳ چیزی که جراح دست شما می خواهد شما بدانید

هر مراجعه به پزشک دست منجر به جراحی نمی شود.

در کلینیک جراحی استخوان و مفاصل، جراح یک رویکرد محافظه کارانه به پزشکی دارد. این بدان معناست که ابتدا روش های غیرجراحی را برای درمان شما امتحان خواهد کرد. تنها زمانی که این روش‌ها نتوانند تسکین دهند، گزینه‌های جراحی را در نظر گرفته می شود.

در درمان معطل نشوید.

مطمئناً، برخی از دردها و دردهای جزئی می توانند با درمان و حمایت خانگی برطرف شوند. اما آنها نباید سه یا چهار هفته دوام بیاورند. به تعویق انداختن درمان می تواند منجر به آسیب های گسترده تر شود. اگر ضعف یا بی حسی دارید باید با جراح ارتوپد خود تماس بگیرید.

ادامه و پیگیری مراجعه به فیزیوتراپی ضروری است.

فیزیوتراپی بخش مهمی از بهبودی شماست. پیروی از برنامه درمانی پزشکتان بهترین نتایج و بازگشت به ادامه فعالیت منظم را تضمین می کند. دست یک اتصال پیچیده از استخوان ها، تاندون ها و رباط ها است. هنگامی که یکی از آن ها آسیب می بیند، نه تنها می تواند کل دست شما را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه می تواند کارهای روزمره شما را دشوار یا حتی غیرممکن کند. به همین دلیل مهم است که یک متخصص دست و شانه با دامنه تجربه گسترده انتخاب کنید. همه جراحان ارتوپد دست و شانه دارای گواهینامه هیئت مدیره هستند و آموزش های پیشرفته را ادامه می دهند.

بلافاصله بعد از جراحی دست

اگر عمل شما جراحی سرپایی بوده، باید فردی را که می‌شناسید، داشته باشید که بتواند شما را بعد از جراحی به خانه برساند. دست شما در یک آتل قرار می گیرد و بی حرکت می شود و باعث می شود نتوانید رانندگی کنید. حتی اگر عمل شما سرپایی نبود، پس از ترخیص، شخصی باید شما را از بیمارستان به خانه ببرد.

۲۴ ساعت بعد از جراحی دست

روز بعد پس از جراحی دست، باید برای برداشتن بانداژ و درن به مطب پزشک مراجعه کنید. پزشک علائم عفونت را بررسی می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا آمادگی شروع تمرینات فیزیوتراپی را دارید یا خیر. فیزیوتراپی گردش خون مناسب را در دست و بازوی شما تسهیل می کند.

دو هفته پس از عمل دست

هنگامی که بدن شما روند بهبودی را آغاز می کند، ممکن است مقداری درد احساس کنید. داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. همچنین باید برای برداشتن بخیه ها به کلینیک پزشک مراجعه کنید و برای کمک به بهبودی باید از آتل استفاده کنید.

هفته سوم تا پنجم بعد از جراحی دست

در این زمان، ممکن است دیگر نیازی به داروهای مسکن نداشته باشید. ممکن است هنوز مقداری تورم و احساس سوزن سوزن شدن در دستان خود احساس کنید، اما شما به پایان دوره بهبودی نزدیک می شوید.

اکنون فقط باید آتل را در شب استفاده کنید تا ناحیه جراحی شما در هنگام خواب به طور ناخواسته آسیب نبیند. احتمالاً قرار ملاقات های بعدی با جراح خود خواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که زمان معاینه خود را از دست ندهید.

هفته سوم تا پنجم بعد از جراحی دست

هموطنان ایرانی عزیز ساکن در دبی و امارت اگر سؤالی دارید یا می‌خواهید با دکتر علیرضا تعبدی جراح شانه و دست قرار ملاقاتی تعیین کنید، همین امروز می توانید با شماره ۰۰۹۷۱۵۶۸۴۲۳۴۹۹ تماس بگیرید یا فرم درخواست قرار ملاقات ما را هم اکنون پر کنید. مشتاقانه منتظر خدمت به شما هستیم.

نام و نام خانوادگی
اطلاعات با موفقیت ثبت شد.
ارسال فرم با خطا مواجه شد. لطفا پس از بررسی مجددا ارسال نمایید.

تورم بعد از جراحی دست

تورم بعد از جراحی دست طبیعی است و معمولاً حدود یک هفته طول می کشد. کاهش تورم نه تنها به کاهش درد شما کمک می کند، بلکه به بهبودی نیز کمک می کند.

چگونه تورم بعد از جراحی دست را کاهش دهیم؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، طبیعی است که بعد از جراحی مقداری تورم داشته باشید، اما این تورم نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. متوجه خواهید شد که با کاهش تورم، درد شما نیز کاهش می یابد. این نشانه آن است که دست شما در حال بهبود است.

در ادامه چند راه برای کمک به کاهش تورم دست پس از جراحی آورده شده است:

دست خود را بالاتر از تنه قرار دهید

مهم است که دست خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید. اغلب، با دراز کشیدن به پشت و قرار دادن آرام دست خود بر روی چند بالش، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. شما باید چند روز پس از جراحی دست خود را بالا نگه دارید.

استفاده از یخ بعد از جراحی دست

استفاده از کیسه یخ نیز می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد. این همچنین با کاهش سیگنال های عصبی ارسال شده به مغز، درد را تسکین می دهد.

به یاد داشته باشید: یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. در عوض، آن را در یک حوله بپیچید. حتی اگر آتل یا پانسمان حجیم دارید، اگر بتوانید کاملاً خشک نگه دارید، می توانید از یخ استفاده کنید.

حرکت انگشت

یک توصیه بسیار مهم: حرکت انگشتان دست بستگی به نوع عمل جراحی دست شما و قسمت هایی از دست شما دارد. به طور کلی، اگر حرکت دادن انگشتان خوب باشد، آنها خارج از پانسمان جراحی خواهند بود.

انگشتان خود را به آرامی به سمت کف دست خم کنید سپس آنها را باز کنید. اینکار به کاهش تورم کمک می کند. با این حال، ابتدا باید با جراح دست خود صحبت کنید تا ببینید آیا حرکت انگشت مجاز است یا خیر.

نتیجه گیری

جراح دست معمولا به شما در رفع مشکلات دست و مچ دست کمک کنند. او می تواند انواع درد دست و مشکلات ناتوانی را تشخیص داده و درمان کند، و تجربه زیادی در روش های جراحی دارد که به بازگرداندن عملکرد طبیعی دست ها و مچ دست شما کمک می کند.

منبع: